Z punktu widzenia „zwykłego człowieka” praca księgowego może wydawać się nudna – raporty, dokumenty, każdego dnia te same obowiązki. Księgowi postrzegani są jako ludzie surowi i bardzo poważni. Czy rzeczywiście tak jest?

Zakres obowiązków osoby na stanowisku księgowego?

Do najważniejszych zadań księgowego w firmie należy prowadzenie ksiąg rozchodów i przychodów, ewidencji, dokumentacji rachunkowej i firmowej. Dzisiaj jednak księgowi działa wielozadaniowo. „Czuwa” nad wszelkimi kwestiami związanymi z kadrowo- budżetowymi danego przedsiębiorstwa. Musi być osobą dobrze znającą się nie tylko na księgowości, ale także rachunkowości, a nawet prawie pracy. Często bowiem musi weryfikować dane z dokumentacji. Księgowy koniecznie musi szybko przyswajać wiedzę – znać niezbędne w pracy księgowego programy komputerowe do wypełniania faktur i sporządzania raportów.

 

Czy praca księgowego jest naprawdę nudna?

Fakt – księgowy musi wypełniać często jednostajne, monotonne obowiązki. Wciąż styka się z podobnymi dokumentami i raportami. Ma jednak wgląd do wszelkich informacji firmy – wie najwięcej o urlopach pracowników, spędzaniu przez nich czasu wolnego i zwolnieniach lekarskich. Taka praca nie może być nudna.